Aktualności

Biedronki- czerwiec

Poniedziałek  15.06.2020

Temat: Zwierzęta dżungli.    

 

  1. „Balonik” – ćwiczenia oddechowe. Dziecko nadmuchuje balonik. Rodzic zwraca uwagę na wdechy i wydechy.
  2. Przygoda w dżungli” – układanie historyjki. Rodzic rozpoczyna opowiadanie, np.: Ta przygoda spotkała podróżników, którzy wybrali się do afrykańskiej dżungli.

 Swoją wyprawę rozpoczęli wcześnie rano. Nic nie zapowiadało, że może się coś wydarzyć. Dziecko kontynuuje opowiadanie.

  1. Wykonanie rysunku do powiedzianej przez dziecko historyjki.
  2. „Dzikie zwierzęta” – zabawa z elementami ruchowymi utrwalająca poznane litery. Rodzic przygotowuje kartoniki z literami i pokazuje je dziecku. Zadaniem dziecka  jest wymienienie nazwy zwierząt rozpoczynające się daną literą. Gdy nazwa zwierzęcia jest poprawna, dziecko ruchem naśladuje to zwierzę.
  3. „T jak…” – ćwiczenie utrwalające poznane litery. Wykonanie ćwiczenia z Kart Pracy 4, s. 43. Nalepianie w kółkach pierwszych liter nazw zwierząt przedstawionych na rysunkach.

Ciekawe linki do wykorzystania:

https://www.youtube.com/watch?v=tAM_fwYdx_8-Nauka zwierząt dla dzieci – Odgłosy zwierząt | CzyWieszJak

https://www.youtube.com/watch?v=56WCjrYdbCE- Nauka liter i nazw zwierząt
w dżungli | CzyWieszJak

https://www.youtube.com/watch?v=63OdIjKAaH0- Jak narysować słonia? Kredka
i Ołówek – rysuj z nami!

Wtorek 16.06.2020

Temat : W szkole poznaję nowych przyjaciół.

  1. „Literki z plasteliny” – ćwiczenie manualne. Dziecko ugniata z kolorowej plasteliny, dowolne formy, a następnie formuje z nich cienkie wałeczki. Rodzic zachęca dziecko do układania z wałeczków znanych im liter. Dziecku, które tego potrzebuje, można przygotować wydrukowane wzory liter. Uformowane kształty liter dziecko nakleja  na kartkę, tworząc np. swoje imię lub inne proste wyrazy.
  2. „Bawimy się wspólnie” – omówienie ilustracji z KP4, s. 44–45.

 –  Co przedstawia ilustracja? (plac zabaw pełen dzieci)

Jakie sprzęty znajdują się na placu zabaw? (huśtawki, małpi gaj, karuzela, zjeżdżalnia, piaskownica)

Kto korzysta z placu zabaw? (dzieci szkolne, przedszkolne i rodzice z małymi dziećmi)

      – Jak zachowują się bawiące się tam dzieci? (pomagają sobie wzajemnie)

  1. „Jestem mistrzem w…” – ćwiczenie na podniesienie poczucia własnej wartości. Dziecko kończy podane zdanie, wymieniając swoje mocne strony.
  2. 4. „Plac zabaw” – ćwiczenia w liczeniu i precyzyjnym kolorowaniu. Wykonanie ćwiczeń

z KP4, s. 44–45. Kończenie kolorowania ilustracji. Liczenie, ile dzieci bawi się
na huśtawkach, w małpim gaju, na karuzeli, na zjeżdżalni i w piaskownicy. Nalepianie liczb w okienkach pod rysunkami. Rysowanie uśmiechniętej buzi obok dzieci, które pomagają sobie nawzajem.

5.„Przyjaciel” – słuchanie wiersza, analiza treści.

Przyjaciel

Czy wiesz, kto to jest przyjaciel?

To ktoś, kto pomoże w biedzie

i na kim możesz polegać,

bo nigdy cię nie zawiedzie.

Przyjaciel rękę ci poda,

nawet gdy brzydka pogoda,

zbuduje zamek z kloców,

postawi babki z piasku,

obroni przed komarem,

byś nie narobił wrzasku,

gdy ci bzyknie nad uchem.

On zawsze jest dobrym druhem.

Przyjaciel to taki gość,

co waszej przyjaźni

nigdy nie powie DOŚĆ!

 

Dziecko odpowiada na pytania:

– Kto to jest przyjaciel?

– Jak zachowuje się przyjaciel?

– Kiedy przyjaciel może nam pomóc?

 

Ciekawy link do wykorzystania :

https://www.youtube.com/watch?v=12noA3Z8-Zw- Kubusiowe opowieści o przyjaźni – Portret przyjaźni

https://www.youtube.com/watch?v=mGsicfW_yG8- MAM PRZYJACIELA – @Śpiewanki.tv – Piosenki dla dzieci

 

Środa 17.06.2020

Temat: Szkoła jest tuż-tuż – szkoła, klasa, boisko.

  1. „Idziemy do szkoły” – rozmowa z dzieckiem na temat szkoły.
  2. „Moja wymarzona szkoła” – rysowanie kredkami świecowymi na określony temat.
  3. ,, Co spakuję do tornistra”- swobodna wypowiedź dziecka.
  4. Dbam o swoje kredki. Temperowanie kredek .
  5. Słuchanie i nauka na pamięć wiersza Agnieszki Frączek Czterolistna koniczyna.

,,Czterolistna koniczyna”

Czterolistna koniczyna

listki liczyć swe zaczyna:

Pierwszy, drugi, trzeci, czwarty…

Niemożliwe! Czy to żarty?

Koniczynka cała drży:

„Inne mają listki trzy!”.

Czwarty listek wciska w mech:

„Czemu spotkał mnie ten pech?”.

Nie wie, biedna koniczyna,

że tak szczęście się zaczyna.

Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza.

Czym martwi się koniczyna?

Co można zrobić, żeby koniczyna przestała się martwić?

Co symbolizuje czterolistna koniczyna?

Ciekawy link do wykorzystania :

https://www.youtube.com/watch?v=G6vVyP3iibo- Piosenki najlepsze dla dzieci – Witaj szkoło

 

Czwartek  18.06.2020

Temat: Z przedszkola do szkoły.

1.„Kolorowe wzorki – ćwiczenie manualne. Formowanie dowolnych kształtów z drucików kreatywnych.

  1. 2. Plan drogi do mojego domu” – ćwiczenie wyobraźni odtwórczej. Rodzic daje dziecku

karton, na którym zaznaczony jest budynek domu i przedszkola. Zadaniem dziecka jest

narysowanie drogi z przedszkola do domu oraz ważnych miejsc, które się na niej znajdują.

3.„Wykonaj podskoki” – zabawa ruchowa.  Do zabawy rodzic przygotowuje kartki
z cyframi od 1 do 10. Przy dźwiękach muzyki  dziecko biega swobodnie po pokoju . Podczas przerwy w muzyce staje nieruchomo na baczność przodem do rodzica.
Gdy rodzic  podnosi do góry kartkę  z cyfrą, dziecko wykonuje odpowiednią liczbę podskoków.

4.„Moja prawa, twoja prawa” – ćwiczenie orientacji w schemacie własnego ciała. Przed rozpoczęciem zabawy każde dziecko wkłada na prawą rękę kolorową frotkę.

Rodzic wydaje polecenia:

– Prawą ręką dotknij lewego oka;

– Lewą ręką dotknij prawej stopy,

– Lewą ręką dotknij lewego oka itd.

  1. Tomek i Olek” – wykonanie ćwiczeń z KP4, s. 46–47. Rysowanie po śladzie linii, żeby dowiedzieć się, który chłopiec idzie do szkoły, a który do przedszkola. Rysowanie każdej linii kredką w innym kolorze. Nalepianie chłopcu, który idzie do przedszkola, mniejszego plecaka, a temu, który idzie do szkoły – większego plecaka i worka z butami w lewej ręce. Liczenie, ile kart ma Olek. Rysowanie w ramkach tylu kropek, ile jest kart z piłkarzami i kart z samochodami. Dokończenie kolorowania farb tak jak na rysunku po lewej stronie.

Ciekawy link do wykorzystania :

https://www.youtube.com/watch?v=YLhGcMIPTuA– Bezpieczeństwo na drodze – Bajka po polsku

https://www.youtube.com/watch?v=kWPbwQEuVJQ- Jak narysować kotka, pieska czy lwa? Kredka i Ołówek – Rysuj z nami!

 

 

Piątek 19.06.2020

Temat:  Bawimy się w szkołę.

 

1.„Czarodziejska nitka” – zabawa plastyczna. Dziecko macza kawałki włóczki
w kolorowej farbie i w dowolny sposób układa ją na przygotowanym kartonie tak, aby końcówka włóczki wystawała poza kartkę. Następnie nakrywa drugą kartką ułożoną włóczkę i, mocno przyciskając jedną ręką, wyciąga nitkę spomiędzy kartek.

  1. „W szkole” – aranżacja klasy pozwalająca na przeprowadzenie zabawy tematycznej.

Rodzic bawi się z dzieckiem w szkołę. Dziecko jest nauczycielem.

3.Słuchanie wiersza Małgorzaty Mrózek-Dąmbskiej Gdyby się dzieci. Opowiadanie treści

wiersza własnymi słowami.

Gdyby się dzieci

Gdyby się dzieci uczyć nie chciały,

zadań domowych nie odrabiały

i gdyby w ogóle szkoły nie było,

to co by było? – nic by nie było.

Telewizora,

lodówki,

pralki,

nieznane byłyby zegarki,

z tego samego też powodu

nikt nie wymyśliłby samochodu.

Aż strach pomyśleć,

śnieg czy błoto

wszyscy chodziliby piechotą.

I nikt by dotąd, proszę dzieci,

nie wiedział czemu słońce świeci

i jak daleko stąd do Tczewa,

dlaczego jabłko spada z drzewa,

czemu Ziemia jest w ciągłym ruchu,

co człowiek w głowie ma, co w brzuchu,

jak na miesiące rok się dzieli –

nic byśmy w ogóle nie wiedzieli.

4.„Gimnastyka śródlekcyjna” – ćwiczenia gimnastyczne (skłony, podskoki, przysiady, bieg w miejscu, wymachy ramion itd.).

  1. Wykonanie wybranych przez dziecko zadań umieszczonych na stronie internetowej.

 

Poniedziałek 8.06.2020

Temat: Tropikalny las i jego mieszkańcy

  1. „Trąba słonia” – ćwiczenia oddechowe.

Dorosły przykleja dziecku kawałek papierka samoprzylepnego o długości 5 cm i poleca, aby tak długo na niego dmuchało, aż odklei się on od jego nosa. Pamiętając : wdech nosem, wydech buzią.

 

  1. „Dżungla” – wprowadzenie do tematu poparte ilustracjami.

https://www.youtube.com/watch?v=NuEOcx7aAYY

https://www.youtube.com/watch?v=tAM_fwYdx_8

https://www.youtube.com/watch?v=Rerv4Ppfq7U

https://www.youtube.com/watch?v=8GhNPhdo3rk

https://www.youtube.com/watch?v=DQQlsfRgm4Q

https://www.youtube.com/watch?v=qkA2NHliZtg

  1. „Przedzieramy się przez niedostępną dżunglę” – zabawa ruchowa.

Dzieci wyobrażają sobie, że przedzierają się przez gęstą dżunglę: omijają powalone drzewa, wspinają się po drzewach, przeskakują przez przeszkody, przepływają rwącą rzekę, wypatrują dzikich

zwierząt, schylają się pod zwisającymi gałęziami.

  1. Praca plastyczna inspirowana piosenką ,,Walking In te Jungle”. Forma wykonania dowolna; kredki, farby,plastelina.

https://www.youtube.com/watch?v=GoSq-yZcJ-4

 

Wtorek 9.06.2020

Temat: Wyprawa do dżungli

  1. ,,Zaproszenie do dżungli” – opowiadanie.

Zbliżało się lato, a Hops nie miał jeszcze sprecyzowanych planów wakacyjnych. „Dokąd

pojadę w tym roku na wakacje?” – rozmyślał godzinami. Nagle do drzwi zadzwonił dzwonek.

Hops otworzył drzwi i zobaczył na progu pana listonosza z kolorową kopertą w ręku. Hops

pokwitował odbiór przesyłki poleconej i zabrał się do otwierania listu. W kopercie znajdowało się zaproszenie na wakacje od jego przyjaciół mieszkających w dżungli. Papuga Pola, tygrys Tolek, małpka Miłka i słoń Sonek zapraszali Hopsa na wakacje do ich tropikalnego lasu. „Chętnie skorzystam z tego zaproszenia” – szybko zadecydował Hops. „Nigdy nie byłem w dżungli i dawno nie widziałem też moich przyjaciół. Kontakt przez Skype to nie to samo co wspólna zabawa. Wakacje z nimi na pewno będą udane”. Hops, podczas kolejnej rozmowy przez komunikator podziękował przyjaciołom za zaproszenie, potwierdził swoje przybycie i natychmiast rozpoczął przygotowania do podróży.

  1. „Przyjaciele Hopsa” – praca z obrazkiem.

Dorosły pokazuje obrazki z podobiznami przyjaciół Hopsa mieszkających w dżungli (papuga, małpka, tygrys, słoń), a przed dziećmi rozkłada kartoniki z imionami POLA, MIŁKA, TOLEK, SONEK.

Wszystkie dzieci razem z dorosłym odczytują imiona zwierząt, a chętne dzieci przypinają je pod

właściwymi obrazkami na tablicy.

  1. „Wyklaszcz, podskocz, tupnij” – zabawa ruchowa.

Dzieci poruszają się po dywanie w rytmie akompaniamentu wygrywanego  na dowolnym instrumencie perkusyjnym. Podczas przerwy w muzyce dorosły pokazuje dzieciom kartoniki z imionami przyjaciół Hopsa. Zadaniem dzieci jest policzyć liczbę liter w wyrazie i podskoczyć, tupnąć lub klasnąć

tyle razy, ile jest liter.

Środa 10.06.2020

Temat: Zoo- zwierzęta egzotyczne

  1. „Budujemy zoo” – zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem klocków różnego typu
    i maskotek.
  2. Nauka piosenki ,,Idziemy do zoo”

Ref. Idziemy do zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo Zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo Zoo, zoo, zoo

  1. W pierwszej klatce małpy skaczą:

hop, hop, hop

W pierwszej klatce małpy skaczą:

hop, hop, hop

Za ogony siebie łapią

I na linach się bujają

W pierwszej klatce małpy skaczą

hop, hop, hop

A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj

A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj

Ciągle skrzeczą, piszczą, wrzeszczą

Daj mi loda, ciastko, żelka

A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj…

 Ref.

  1. Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup

Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup

Bo tak już jest to zrobione

Trąbą piją wodę słonie

Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup

No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi

No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi

Nie wiadomo wciąż dlaczego

o Humor dopisuje hienom

No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi

https://www.youtube.com/watch?v=LUBD1EOM5Is

  1. „Prawa, lewa, lewy, prawy” – zabawa ruchowa.

Dzieci wyobrażają sobie, że są w zoo i korzystają z placu zabaw zbudowanego na podobieństwo dżungli. Przedzierają się przez gęsty las: omijają powalone drzewa, wspinają się po drzewach, przeskakują przez przeszkody, przepływają rwącą rzekę, wypatrują dzikich zwierząt, schylają się pod zwisającymi gałęziami.

Na dany znak (np. klaśnięcie) zatrzymują się i dotykają wymienionych przez dorosłego części swojego ciała: prawa noga, lewe ucho, prawe kolano, lewe oko.

  1. „Dokąd idą dzieci?” – ćwiczenie orientacji przestrzennej na kartce.

Wykonanie ćwiczeń z KP4, s. 40–41. Rysowanie strzałek zgodnie z kodem. Rozpoczynanie rysowania trasy od miejsc oznaczonych strzałkami.

 

Czwartek 11.06.2020

Temat: Gramy w domino

  1. „Leniwa ósemka na kartce” – ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Dorosły rozdaje dziecku kartkę A3 z narysowaną „leniwą ósemką” i na swoim egzemplarzu

demonstruje kierunek wodzenia palcem po linii (zawsze w lewą stronę do góry). Następnie

każde z dzieci wykonuje na swojej kartce ten sam ruch po narysowanej linii, najpierw

palcem, a potem kredkami świecowymi, wykorzystując do tego jak największą gamę

kolorów.

  1. „Gramy w domino” – gra dydaktyczna.

Dorosły daje dziecku  zestaw do gry (można wykorzystać truskawkowe domino z W, k. 13). Dzieci rozdzielają klocki między siebie i rozpoczynają grę, pamiętając o jej zasadach. Podczas trwania gry dorosły nadzoruje jej przebieg.

  1. „Kostki domina” – ćwiczenie rozwijające logiczne myślenie. Wykonanie ćwiczenia

1 z KP4, s. 42. Dorysowywanie kropek na kostkach domina.

  1. „Zmień się w afrykańskie zwierzątko” – zabawa ruchowa.

Dzieci poruszają się swobodnie po sali, na hasło dorosłego dzieci naśladują np.: lwy – ruchy tych zwierząt i wydają dźwięki podobne do ryku  lwa.

 

Piątek 12.06.2020

Temat: Zwierzęta dżungli

  1. „Safari” – zabawa matematyczna klockami.

Dorosły mówi do dzieci, że będą teraz obserwowały przez lornetkę zwierzęta, które przyszły do wodopoju. Na dane hasło: Przyszły 4 słonie, dzieci wybierają z pudełka 4 klocki
i ustawiają je na stoliku. Na hasło: Przyszły jeszcze 3 słonie dokładają tyle samo klocków
i sprawdzają, ile jest ich razem. Powiedzcie, ile teraz

jest słoni przy wodopoju. Zabawa może trwać dotąd, aż nie wyczerpią się pomysły i dzieci będą zainteresowane zabawą.

  1. „Co to za zwierzę?” – zabawa dydaktyczna. Na stole umieszczonych jest 9 obrazków / maskotek przedstawiających: tygrysa, papugę, hipopotama, zebrę, nosorożca, lwa, słonia, małpkę, krokodyla.

Każdy obrazek jest zakryty kilkoma kartkami tak, aby można było odkrywać ich małe fragmenty.

Zadaniem dzieci jest odgadnąć, jakie zwierzę kryje się za karteczkami. Nazwę każdego

odgadniętego zwierzęcia dzieci dzielą na sylaby, głoski i wybrzmiewają głoskę w nagłosie.

  1. „T jak…” – ćwiczenie utrwalające poznane litery. Wykonanie ćwiczenia z KP4, s. 43.

Nalepianie w kółkach pierwszych liter nazw zwierząt przedstawionych na rysunkach.

  1. „Zebra” – praca plastyczno-techniczna.

http://edufunkids.com/zebra-praca-plastyczna-z-wykorzystaniem-talerzyka-papierowego/

http://edufunkids.com/zebra-praca-plastyczna-z-wykorzystaniem-rolki/

http://kusiatka.blogspot.com/2019/06/zebra-z-koeczek.html

https://pl.pinterest.com/pin/285556432611948205/?nic_v1=1av8kS1b5LdbyJ4B3MbgfRMG9RMP883J0B9wf79T3%2Fpzgz4dvGUNczS7BtE6oWlSwA

https://pl.pinterest.com/pin/294915475599430152/?nic_v1=1anLCQCJZ6xX96qlVMywMK%2BvxPfmJdW%2B1%2FMzlsJ13blzTglvNdTuV0JhCDvvFOACLT

https://pl.pinterest.com/pin/227854062384230814/?nic_v1=1acQDz7hDVfN%2BjBIJswlqUAfQPQ8%2FY%2BE4ypknQ%2B02a7YWERwAIlsetMbg%2Fs0mGCzay

 

 

Poniedziałek  01.06.2020

Temat: Nasze prawa

  1. Prawa dziecka” – wyjaśnienie pojęcia.

Prawa to przepisy, zasady, które obowiązują w każdym społeczeństwie. Dzięki nim ludzie

wiedzą, jak należy postępować. Kiedyś dzieci nie miały prawa do wypowiadania własnego

zdania i zadawania nurtujących je pytań. Dziś mają one prawo m.in. do: posiadania

rodziców, imienia i swojego kraju, miłości, wychowania bez krzyku i przemocy, nauki,

zabawy i wypoczynku, opieki lekarskiej i poczucia bezpieczeństwa. Te prawa są zapisane

w „Konwencji o prawach dziecka” i obowiązują na całym świecie. W Polsce nad przestrzeganiem praw dzieci czuwa specjalny urząd – Rzecznik Praw Dziecka.

 

  1. „Dzieci mają prawo do…” – wykonanie ćwiczeń z KP4, s. 32–33.
  2. „Mój nastrój” – wyjaśnienie, co to jest mapa nastroju. Przypomnienie znaczenia piktogramów określających nastroje: J, L.  Wykonanie tabeli nastrojów  na kolejnych pięć dni w tygodniu . Uzupełnianie tabeli codziennie o wspólnie ustalonej z dzieckiem porze.
  3. „Sędzia” – zabawa dramowa. Rozmowa z dzieckiem i na temat tego co czuje, gdy nie zgadza

się ze rówieśnikami, co czuje, gdy dochodzi do kłótni. Rodzic daje jedną zabawkę i mówi, że chce się nią bawić kilkoro dzieci naraz. Pyta: Co teraz powinien zrobić sędzia, żeby uniknąć kłótni?

Dziecko proponuje  różne  rozwiązania, które ma pozwolić na uniknięcie konfliktu. Rozwiązania

może  się odbywać w formie dramy – odgrywanych scenek.

  1. „Prawa dzieci” – utrwalenie wiedzy o prawach dziecka poprzez wykonanie rysunku rysowanie na podany temat.

 

Ciekawe linki do wykorzystania:

https://www.youtube.com/watch?v=f4tbWJo02q4- Prawa Dziecka

film edukacyjny

https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4- piosenka o prawach dziecka

Wtorek 02.06.2020

Temat : Dzieci świata – życie dzieci na różnych kontynentach.

  1. Uzupełnienie tabelki nastrojów
  2. Wszystkie dzieci są jednakowe. „Dzieci z różnych stron świata” – prezentacja ilustracji przedstawiających dzieci mieszkające na różnych kontynentach.

( prezentacja multimedialna dostępna jest na stronie przedszkola).

  1. Słuchanie wiersza D. Gellnerowej Dzieci. Rozmowa na temat jego treści, próby uczenia się go na pamięć.

,,Dzieci”

Wszystkie dzieci

na całym świecie

są takie same –

lubią skakać na jednej nodze

i lubią zanudzać mamę.

Wszystkie dzieci

na całym świecie

śpiewają wesołe piosenki

i byle kamyk,

i byle szkiełko

biorą jak skarb do ręki.

Podobno dzieci

na całym świecie

bywają niegrzeczne czasem,

lecz to nie u nas,

nie w naszym mieście –

to gdzieś za górą, za lasem…

Rozmowa na temat wiersza.

– Jakie są dzieci na całym świecie?

– Co lubią robić?

– Gdzie bywają niegrzeczne dzieci, o których jest mowa w wierszu?

  1. Dzieci świata” – ćwiczenie grafomotoryczne połączone z opowiadaniem. Wykonanie

ćwiczeń z KP4, s. 34–35. Precyzyjne rysowanie wzorów po śladzie z wykorzystaniem

kredek w różnych kolorach. Opowiadanie wyobrażeń o życiu dzieci na podstawie wybranego zdjęcia.   

 

4.Wykonanie ćwiczeń umieszczonych na stronie internetowej przedszkola

Ciekawy link do wykorzystania :

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0- My Dzieci Świata Jesteśmy Dziećmi | Dzień Dziecka 2020 | Wierszyk | Bajki po Polsku

Środa 03.06.2020

Temat: W świecie emocji

1.„Mój nastrój” – uzupełnianie przez dzieci tabelki nastrojów.

  1. „Co czują dzieci na obrazkach?” – wypowiedzi dzieci na podstawie KP4, s. 36, wykonanie ćwiczenia 1 i 2. Przyjrzyj się rysunkom. Opowiedz, co wydarzyło się dzieciom na każdym z nich. Nalep na każdym rysunku buzię wyrażającą uczucia, które towarzyszyły dzieciom.
  2. „Rozładowujemy emocje” – zabawa ruchowa z kostką.

Rodzic okleja kostkę do gry malutkimi piktogramami przedstawiającymi emocje. Dziecko porusza się po pokoju w rytm dowolnej muzyki. Na hasło: Stop zatrzymuje się, a  rodzic  rzuca kostką do gry . Zadaniem dziecka jest:

–– skakanie do góry z podniesionymi rękami, gdy na kostce wypadnie „buzia-radość”,

–– tupanie nogami i mocne zaciskanie pięści, gdy na kostce wypadnie „buzia-złość”,

–– przyjęcie „pozycji żółwia”, gdy na kostce wypadnie „buzia-strach”,

–– siad skrzyżny i kiwanie się na boki, gdy na kostce wypadnie „buzia-smutek”,

–– stanie na baczność z szeroko otwartymi ustami i oczami, gdy wypadnie „buzia-zdziwienie”,

–– pokazanie dowolnego stanu emocjonalnego, gdy wypadnie puste pole.

  1. Do zabawy wykorzystujemy tę samą kostkę z ćwiczenia powyżej .

„Moje emocje” – twórcza zabawa słowna z kostką emocji typu „dokończ zdanie”. Dziecko kolejno rzucają kostką. W zależności od wylosowanego przez dziecko piktogramu wypowiada ono zdanie: np.: Jestem smutny/smutna, gdy…, Jestem zły/zła, gdy… Wykonanie ćwiczenia 3 z KP4, s. 36.

  1. „Zbudujmy coś wspólnie” – zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem materiału przyrodniczego zebranego na wspólnym spacerze i częściowo przygotowanego przez rodzica: patyki, kamyki, żwirek, sznurki, taśma klejąca.

 

Czwartek 04.06.2020

Temat: Mierzymy…

 

  1. Mój nastrój” – uzupełnianie przez dzieci tabeli nastroju wybranymi piktogramami.
  2. Czym mierzymy długość?” – wprowadzenie . Rodzic prezentuje dzieciom różne przybory służące do mierzenia długości: miarka krawiecka, linijka (przynajmniej 50 cm), miarka stolarska. Omawia, co oznaczają kreski i cyfry na miarkach, demonstruje różnicę w długości: milimetr, centymetr, metr. Następnie rozdaje dziecku wstążki w 4 długościach, zapraszając do zabawy ruchowej.
  3. „Taniec ze wstążką ” – zabawa ruchowa przy muzyce. Dziecko porusza się przy radosnej melodii, powiewając wstążkami nad głową. Podczas przerwy w muzyce układa wstążkę od najkrótszej do najdłuższej.

4.„Układamy figury” – zabawa ze wstążkami. W drodze losowania dziecko otrzymuje jedną z 4 podstawowych figur geometrycznych i, wykorzystując posiadane wstążeczki, wspólnie układa jej kształt. Do ułożenia powinny być wykorzystane wszystkie wstążki. Po zakończeniu zabawy dziecko nazywa ułożoną figurę.

  1. „Kredki i figury” – ćwiczenie sprawności wzrokowej. Wykonanie ćwiczeń z KP4, s. 37. Kolorowanie na zielono najdłuższej kredki, a na czerwono najkrótszej. Kolorowanie na żółto dwóch kredek tej samej długości. Kolorowanie tych samych figur tak samo w każdym rzędzie.

. Piątek 05.06.2020

Temat: Dzieci na świecie.

 

  1. Mój nastrój” – uzupełnianie przez dzieci tabeli nastroju wybranymi piktogramami.
  2. Słuchanie wiersza Bożeny Piergi Europejska podróż.

 

,,Europejska podróż”

 

Fin ogromnie lubi hasać

po bezkresnych fińskich lasach.

Za to wiosną, wieczorami

składa puzzle z Muminkami.

Włoch na włoskiej Krzywej Wieży

wcina pizzę z dwóch talerzy.

A czasami wraz z Pinokiem

Anglik kocha pić herbatkę

z Kłapouchym i Puchatkiem.

Jest wytwornym dżentelmenem,

naleśniki zjada z dżemem.

Czech połyka stos knedlików,

śledząc bajki o Kreciku.

Na dziewczynkę mówi „holka”,

z jego kraju wyszła polka.

– Spróbuj powiedzieć, z jakich krajów pochodzą dzieci, o których jest mowa w wierszu.

– Z którym z tych dzieci chciałbyś (chciałabyś się pobawić? Dlaczego?)

– O których postaciach z bajek i filmów opowiada wiersz?

  1. Czym się różnimy?” – rysowanie portretów dzieci kredkami pastelowymi inspirowane ilustracjami przedstawiającymi dzieci z różnych krajów świata.
  2. „Pobaw się ze mną ” – dziecko wymyśla nową zabawę i tłumaczy rodzicowi na czym ona polega. Rodzic z dzieckiem bawią się w ,, nową zabawę”
  3. Ćwiczenia relaksacyjne
  • ,,Zabawa w bajki”

Dziecko leży na plecach na podłodze, nogi proste, stopy lekko rozchylone, ręce rozluźnione, wyciągnięte wzdłuż ciała, dłonie stroną wewnętrzną skierowane ku górze, oczy zamknięte (jak przy ćwiczeniach relaksacyjnych). Zadaniem dziecka jest wymyślenie lub wyobrażenie sobie jakiejś bajki. Należy powiedzieć tu dziecku, aby miało zamkniętą buzię i oddychało tylko noskiem. Staramy się skupić uwagę dziecka na myśleniu o czymś przyjemnym (bajce).    Po zakończeniu ćwiczenia należy obserwować proces oddychania, m in.

  • ,,Ćwiczenia oddechu przeponowego”

W pozycji leżącej na plecach, rozluźnione mięśnie, nogi ugięte w kolanach, stopy przylegają do podłogi. Dziecko stara się nabrać powietrza, tak, aby było widoczne wyraźne unoszenie brzucha. Powietrza nabiera nosem a wydycha buzią. Aby ułatwić zrozumienie i wykonanie tego ćwiczenia, proponuję najpierw wykonanie samego wypychania i wciągania brzucha.

  • ,,Rozpędzanie chmurek”

Dziecko wciąga powietrze nosem, płynnym ruchem kolistym unosząc ręce „rozpędzając chmurki” i kładąc je na podłodze za głowę. Ponieważ ręce nie „rozpędziły chmurek” teraz przy powrocie rąk do pozycji wyjściowej dziecko pomaga sobie dmuchaniem „rozpędzić chmurki” wdychając powietrze.

My dzieci świata na dzień dziecka
Logopedia:
1.

1.Piosenka pt. „Rakietą na księżyc”🚀🌜

Tekst:

Wspaniałe mam przygody i o tym każdy wie,
rakieta mnie zabierze tak daleko, gdzie ja chcę.
Polecę na planety na których nie był nikt,
gdy wsiąde do rakiety nowe światy zwiedzę w mig.
Jak chcesz to do mnie dołącz, znajomym powiedz cześć,
i lećmy, aby zdążyć na księżycu obiad zjeść.

NODDY Piosenki z Bajek: „Rakietą na księżyc”

2.Bajka logopedyczna „Języczek w kosmosie”👅🌌

3.Odlotowe zabawy oddechowe🎈:

🔷 Przygotujcie:
🔹 balony
🔹 sznurek
🔹 nożyczki
🔹 taśmę klejącą
🔹 2 rakiety, które możecie wydrukować z załącznika lub narysować samodzielnie
🔹 kredki
🔹 klej
🔹 głęboki talerz
🔹 słomki, które mogą się zginać

Załącznik:
📌szablon rakiety
https://drive.google.com/…/1ZS6eDiBXGwO4gdkwt5Y53L2ruu…/view

2.
3.
4.

✅ Wydrukuj szablon z załącznika⬇
➡ https://www.logopediapraktyczna.pl/wesole-owoce-oddechowa-…/

 Pokoloruj owoce.🍏🍎🍐

 Przyklej na grubą tekturę, która nie będzie się przewracała podczas dmuchania.

 Przygotuj piłkę do ping ponga.

🌬 Nabierz powietrze nosem i wypuść ustami celując do bramki.🌬

💚 Zaproś drugą osobę do zabawy.
💚 Ustalcie ilość rund.
💚 Wygrywa ten, kto zdobędzie najwięcej punktów.