Aktualności

Zabawa w kolory

I  Kolory wokół nas

  1. Rozmowa wprowadzająca:
  • Jak myślisz, co by się stało, gdyby kolor trawy był np. pomarańczowy, a woda miała kolor fioletowy? Czy to jest możliwe?
  1. Wysłuchanie piosenki „Kolory na niby”

 

https://www.youtube.com/watch?v=nKZtEkW0IxA&fbclid=IwAR1zQ8Vlhcxvyo9ScZ-SAEekjPE059XGbUI9-P_3gn7l4PaVmBamqDmKIsI

  • Czy w piosence jest mowa o rzeczywistych kolorach?
  • Czy Twoim zdaniem jest to możliwe, aby jeże miały niebieskie kolce, a krokodyle były różowe?
  • Zamknij oczy i wyobraź sobie, że posiadasz moc zmieniania kolorów na całym świecie.
  • Co chciałbyś przemalować na inny kolor?
  1. Kolorowy świat – rozwijanie twórczego myślenia

 

  • Narysuj kredkami świat, w którym kolory są inne niż w rzeczywistości. Opowiedz o tym, co Twoim zdaniem by się stało, gdyby rzeczywiście kolory zmieniły się tak, jak na Twoim obrazku?

 

Wszystkie inspiracje na zabawy w domu i w przedszkolu pochodzą z miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA ⤵ https://blizejprzedszkola.pl/

 

II

  1. Wysłuchaj bajki „Ogród w kolorach tęczy” Gabrieli Gąsienicy

https://www.youtube.com/watch?v=AktHfoEKxhI&fbclid=IwAR2siAKJJNOpxBNnvtictjHEniUGAKVvz5HFfBYXUuBMd_huDkfD5u-Aohg

  1. Rozmowa inspirowana treścią bajki:

 

  • Czym martwił się Zielonek?
  • czym marzył?
  • Kto pomógł spełnić marzenie Zielonka?
  • W jaki sposób?
  • Pamiętasz, jakie kwiaty zasadziły skrzaty w ogrodzie Zielonka?

 

  1. Własny ogród – rozwijanie wyobraźni przestrzennej.
  • Materiały: tekturowe pokrywki lub niskie pudełka (jako podstawa); klej; nożyczki; plastelina;
    materiał przyrodniczy (kamienie, piórka, szyszki, gałązki, liście); bibuła; papier kolorowy; skrawki tkanin; folia; sznurek

Wykonanie: Dzieci najpierw zastanawiają się, co się będzie znajdować w ich ogrodach i z jakich materiałów wykonają kolejne elementy. Następnie układają na podstawie wybrane przez siebie elementy aranżacji w odpowiednich miejscach, a potem przyklejają je, np. szyszka może stać się drzewem iglastym, kawałki tektury mogą symbolizować płytki chodnikowe na ścieżce, a staw może być reprezentowany przez kawałek folii lub tkaniny.

Wszystkie inspiracje na zabawy w domu i w przedszkolu pochodzą z miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA ⤵ https://blizejprzedszkola.pl/